خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/03 - 12:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
موسوی در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

ضرورت پرداخت سهم دولتی معادن به استان زنجان

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس ضمن انتقاد از برگشت ناچیز حقوق معادن به استان زنجان از وزیر امور اقتصاد و دارایی خواست تا ضمن بهسازی روستاهای حاشیه معادن نسبت به پرداخت سهم دولتی معادن به این استان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید جمال موسوی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به وزیر راه، گفت: مهم ترین و اصلی ترین مشکل و مطالبه به حق مردم ماهنشان و ایجرود راه های ارتباطی و محورهای مواصلاتی با مرکز استان و جاده های روستایی است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جاده ارتباطی زنجان-دندی نزدیک 15 سال است شروع شده اما هنوز بلاتکلیف است و همشهریان بسیاری در این جاده جان عزیز خویش را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت سال های زیاد هنوز 260 کیلومتر از جاده های این منطقه خاکی هستند و اکثر راه های فرعی نیاز به روکش داشته و جاده ارتباطی زنجان- بیجار نیاز به تحرک بخشی دارد، همچنین جاده مرکز استان محور زنجان- ماهنشان نیاز به افزایش درجه جاده و در ادامه تعریض و بهسازی دارد و محقق شدن این موضوع ماهنشان را از بن بست خارج خواهد کرد.

موسوی در تذکر به وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: حقوق معادن یکی از منابع درآمدی استان و شهرستان بوده که برگشت آن به استان بسیار ناچیز است و این موضوع یکی از چالش ها و مشکلات به حق مردم است.

وی یادآور شد: مسائل حاصل از فعالیت معادن، جاده ها را از بین برده است، ضمن اینکه روستاهای حاشیه معادن باید بهسازی شوند همچنین سهم دولتی معادن باید به طور کامل پرداخت شود.

موسوی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379948
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار